Plou. Ens llevem a les 9 i plou. I no deixarà de fer-ho. Una pluja fina i constant. La boira també s’ha apoderat del paisatge, així que no es veu res. Es reuneixen totes les condicions per a no fer res. Avortem l’expedició. El Fitz Roy haurà d’esperar a un altre any. Lectura i tele ocuparà el nostre dia.
Avanço farragosament. Sembla que no arribarà mai a la fi i es fa dur de continuar. Però acabo el llibre. La vida d’en Gabo no m’apassiona. Considero que va deixar escapar masses oportunitats i que en determinats moments no va fer el que, segons la meva opinió, hagués calgut fer. Tot en nom de trobar el seu estil d’escriptura, que particularment no m’ha agradat. Hauré de llegir altres llibres seus per comparar, com els “100 años de soledad”.
Mentrestant partits i partits de rugby se succeeixen, sense cap sorpresa com la d’ahir. La gent del poble es reuneix per veure’ls i fer-la petar. D’entre totes les converses, rescatar la sentencia d’un monologuista indomable:
“El puma no te tiene miedo.”
Qui voldria viure en un lloc com aquest? Suposo que en temporada deu estar bé. Ple de gent, amants del trekking, l’escalada , la muntanya, la tranquil.litat. Però ara? I fa un mes?
A l’hivern, un sol bus d’anada i tornada al dia. A les 12h arriba el bus i ja saps que ningú més apareixerà en aquest dia. A les 17h el bus se’n va i se’n porta tres quartes parts dels visitants del matí i algú que l’endemà ha de ser a El Calafate. Quan plou, neva, hi ha boira, fa vent, fa fred, no hi ha res a fer... Passar el dia dins l’hostal o dins de casa. Poques activitats. Sense telèfon mòbil (això no sé si és una sort...)
En El Calafate, molt molt millor tampoc s’hi ha d’estar, perquè moltes activitats culturals tampoc hi ha.
Dic tot això i una part de mi pensa que en moments ho donaria tot per viure una vida més plàcida. En algun període de la meva vida he buscat aquesta classe de tranquil.litat, però no en un lloc similar.
No sóc algú a qui agradi el bullici, però una calma que no et dóna possibilitats de fer res...
El que jo buscava és poder estar sol quan jo vull, en moviment quan fa falta i envoltat de gent quan ho necessito. En un lloc on decidir quedar-se a casa o fer un volt, o trobar-te en grup en un bar.
Definitivament, si vingués a viure a l’Argentina, no seria en aquest racó. L’indret és incomparable per la bellesa i el que l’envolta, però no està fet per mi... Ara, viure en Argentina...?
----
Llueve. Nos levantamos a las 9 y llueve. Y no dejará de hacerlo. Una lluvia fina y constante. La niebla también se ha apoderado del paisaje, así que no se ve nada. Se reúnen todas las condiciones para no hacer nada. Abortamos la expedición. El Fitz Roy tendrá que esperar a otro año. Lectura y tele ocupará nuestro día.
Avanzo farragosamente. Parece que no llegará nunca a su fin y se hace duro continuar. Pero acabo el libro. La vida de Gabo no me apasiona. Considero que dejó escapar demasiadas oportunidades y que en determinados momentos no hizo lo que, en mi opinión, hubiera tenido que hacer. Todo en aras de encontrar su estilo de escritura, que particularmente no me ha gustado. Tendré que leer otros libros suyos para comparar, como los "100 años de soledad".
Mientras tanto partidos y partidos de rugby se suceden, sin ninguna sorpresa como la de ayer. La gente del pueblo se reúne para verlos y charlar. De entre todas las conversaciones, rescatar la sentencia de un monologuista indomable:
“El puma no te tiene miedo.”
Quién querría vivir en un lugar como éste? Supongo que en temporada debe estar bien. Lleno de gente, amantes del trekking, la escalada, la montaña, la tranquilidad. Pero ahora? Y hace uno mes?
En invierno, un solo bus de ida y vuelta al día. A las 12h llega el bus y ya sabes que nadie más aparecerá este día. A las 17h el bus se va y se lleva tres cuartas partes de los visitantes de la mañana y alguien que al día siguiente tiene que estar en El Calafate. Cuando llueve, nieva, hay niebla, hace viento, hace frío, no hay nada a hacer... Pasar el día dentro del hostal o dentro de casa. Pocas actividades. Sin teléfono móvil (eso no sé si es una suerte...)
En El Calafate, mucho mucho mejor tampoco se tiene que estar, porque muchas actividades culturales tampoco hay.
Digo todo eso y una parte de mí piensa que en momentos lo daría todo para vivir una vida más plácida. En algún periodo de mi vida he buscado esta clase de tranquilidad, pero no en un lugar similar.
No soy alguien a quien guste el bullicio, pero una calma que no te da posibilidades de no hacer nada ...
Lo que yo buscaba es poder estar solo cuando yo quiero, en movimiento cuando hace falta y rodeado de gente cuando lo necesito. En un sitio donde decidir quedarse en casa o dar una vuelta, o encontrarse en grupo en un bar.
Definitivamente, si viniera a vivir en Argentina, no estaría en este rincón. El lugar es incomparable por la belleza y lo que lo rodea, pero no está hecho para mí... Pero, vivir en Argentina...?
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada