diumenge, 16 de setembre del 2007

31/8: Buenos Aires - Iguazú

Són més de les 5 quan arribem a casa. Trobem les maletes. Tenim ganes d’abraçar-nos-hi, però ràpidament hem d’agafar l’imprescindible per passar 3 dies a Iguazú. Dormim hora i mitja i anem cap a l’aeroport Jorge Newbery, on arribem a les 8h. Tenim dues hores per esmorzar i apreciar des de la terminal el Río de la Plata, primer cop que el veig des que som a la ciutat.
A les 12h ja hem arribat a Puerto Iguazú, amb les maletes. Ens instal.larem a l’alberg Iguazú falls, prop de l’estació de busos i de restaurants. Per que aquest? Perquè així no hem de caminar més i podem descansar tota la tarda, que ja en tenim ganes. És un dia ideal per a no fer res. Només la coneixença de dues basques franceses i un parisí, així com la d’una novaiorquesa. Passem el vespre xerrant i bevent Quilmes; un gran dia de vacances!
En Julien, ens explica que fa mesos que viatja. Ha estat per mig món, però l’última temporada l’està dedicant a conèixer Amèrica del Sud. No puc negar que els ulls em brillen d’enveja. I no serà l’últim cop. Algun dia seré jo.
Les noies basques han reunit tots els diners que tenien i han vingut cap aquí. Elles recorreran la part del nord de l’Argentina. Jo, aquesta zona, me la guardo per l’any vinent... Perú, Bolivia, nord-oest d’Argentina...? La idea ja m’ha entrat al cap, però l’he d’allunyar; encara em queda mooooolt per assaborir, abans de començar a pensar en l’any vinent.

-----

Son más de las 5 cuando llegamos a casa. Encontramos las maletas. Tenemos ganas de abrazarlas, pero rápidamente tenemos que tomar lo imprescindible para pasar 3 días en Iguazú. Dormimos hora y media y vamos hacia el aeropuerto Jorge Newbery, donde llegamos a las 8h. Tenemos dos horas para desayunar y apreciar desde la terminal el Río de la Plata, primera vez que lo veo desde que estamos en la ciudad.
A las 12h ya hemos llegado a Puerto Iguazú, con las maletas. Nos instalaremos en el albergue Iguazú escarpas, cerca de la estación de buses y de restaurantes. ¿Por que éste? Porque así no tenemos que andar más y podemos descansar toda la tarde, que ya tenemos ganas. Es un día ideal para no hacer nada. Sólo conocer a dos vascas francesas y un parisino, así como a una neoyorquina. Pasamos la noche charlando y bebiendo Quilmes; un gran día de vacaciones!
Julien, nos explica que hace meses que viaja. Ha estado por medio mundo, pero la última temporada lo está dedicando a conocer América del Sur. No puedo negar que los ojos me brillan de envidia. Y no será la última vez. Algún día seré yo.
Las chicas vascas han reunido todo el dinero que tenían y han venido para acá. Ellas recorrerán la parte del norte de Argentina. Yo, esta zona, me la guardo para el año próximo... Perú, Bolivia, noroeste de Argentina...? La idea ya me ha entrado en la cabeza, pero la tengo que alejar; todavía me queda muuuuuucho para saborear, antes de empezar a pensar en el año que viene.