diumenge, 16 de setembre del 2007

14/9 - Bariloche: Esquí a Cerro Catedral

Ens llevem i plou. No anem a esquiar, però ens llevem i baixem a esmorzar.
Les noies tampoc no van a esquiar. Van a veure unes coves.
Plou i és el nostre últim dia aquí. Última oportunitat per anar a esquiar. Sinó hi anem... que fem?
Un altre dia de panxing seria intolerable. Sí, ara plou, però això a pistes potser només és una mica de neu... I segurament pararà. Anem a pistes i allí decidim, tampoc tenim res millor a fer, que carai. O avui o mai. Cerro Catedral.
I a pistes neva, sí, però tampoc massa. Ens informen que les previsions és que el temps s’estabilitzi, així que lloguem el material. Pantalons, guants, ulleres, botes, la taula. Equip complet i cap amunt!
Quin plaer, quin gust! Esquiar sobre neu recent caiguda, un domini esquiable força variat i l’Àlex fent el ganso. Feia temps que no m’ho passava tant bé a la neu.
Ataquem el cim? La veritat és que no es veu res, el temps és dolentot i va a pitjor... Però com diu una de les meves màximes: “Jo he après a esquiar per fer això!”.
I quan aquesta màxima surt de la meva boca, normalment l’hora següent la passo maleint tot el que es belluga. Avui no serà una excepció.
Fa un fred que pela. No es veu res. No coneixem la pista. No sabem per on tirar. El vent ens fa creure que anem molt ràpid, però no avancem res. Segueixo a uns nanos, però em perdo. Caic. No veig l’Àlex. M’equivoco de camí. Caic. M’enfonso en la neu verge. Estic cansat. Tinc fred. Caic. Tinc gana. No veig res. Salto i caic i m’enfonso. Potser és més ràpid per sota la neu... D’aquesta no me’n surto. No veig el camí. No conec el camí. Caic. Em deixo guiar pel soroll. Veig un telecadira. El segueixo i caic. Baixo. Baixo. Veig petites figures que es mouen entre la boira. Els nans de la muntanya es passegen per aquí tranquil.lament. Aquest no pot ser el meu final. Un darrer esforç. Ja sóc en societat!!! Encara un esforç per trobar l’Àlex, que segur m’espera al restaurant. Ja imagino l’entrepà de bistec que menjaré. La xocolata calenta que prendré. La llar de foc. El malson s’acaba.
Però no aprendré la lliçó i un altre dia em diré, jo he après a esquiar per fer això.
Després de reposar, una última baixada i cap a casa, a menjar bé i sortir de festa amb les noies.

----

Nos levantamos y llueve. No iremos a esquiar, pero nos levantamos y bajamos al desayuno.
Las chicas tampoco van a esquiar. Van a ver unas cuevas.
Llueve y es nuestro último día aquí. Última oportunidad para ir a esquiar. Sino vamos... que hacemos?
Otro día de descanso sería intolerable. Sí, ahora llueve, pero eso en pistas quizás sólo es un poco de nieve... Y seguramente parará. Vamos a pistas y allí decidimos, tampoco tenemos nada mejor a hacer, que carajo. O hoy o nunca. Cerro Catedral.
Y en pistas nieva, sí, pero tampoco demasiado. Nos informan que las previsiones son que el tiempo se estabilice, así que alquilamos el material. Pantalones, guantes, gafas, botas, la tabla. Equipo completo y para arriba!
Qué placer, qué gusto! Esquiar sobre nieve recién caída, un dominio esquiable bastante variado y Àlex haciendo el ganso. Hacía tiempo que no me lo pasaba tan bien en la nieve.
Atacamos la cima? La verdad es que no se ve nada, el tiempo es malo y va a peor... Pero cómo dice una de mis máximas: "Yo he aprendido a esquiar para hacer eso"!.
Y cuando esta máxima me sale de la boca, normalmente la hora siguiente la paso maldiciendo todo lo que se mueve. Hoy no será una excepción.
Hace un frío que pela. No se ve nada. No conocemos la pista. No sabemos por dónde tirar. El viento nos hace creer que vamos muy rápido, pero no avanzamos nada. Sigo a unos muchachos, pero me pierdo. Me caigo. No veo a Àlex. Me equivoco de camino. Me caigo. Me hundo en la nieve virgen. Estoy cansado. Tengo frío. Me caigo. Tengo hambre. No veo nada. Salto y me caigo y me hundo. Quizás es más rápido por debajo de la nieve... De ésta no salgo. No veo el camino. No conozco el camino. Me caigo. Me dejo guiar por el ruido. Veo un telesilla. Lo sigo y me caigo. Bajo. Bajo. Veo pequeñas figuras que se mueven entre la niebla. Los gnomos de la montaña se pasean por aquí tranquilamente. Éste no puede ser mi final. Un último esfuerzo. Ya estoy en sociedad!!! Todavía un esfuerzo para encontrar a Àlex, que seguro me espera en el restaurante. Ya imagino el bocadillo de bistec que comeré. El chocolate caliente que tomaré. La chimenea. La pesadilla se acaba.
Pero no aprenderé la lección y otro día me diré, yo he aprendido a esquiar para hacer eso.
Después de reponer fuerzas, una última bajada y para casa, a comer bien y salir de fiesta con las chicas.